KIK Productions

voorstellingen

Het jaar 250 na Beethoven

Recensies

Het jaar 250 na Beethoven © Merlijn Doomernik
  • Vera Kooper
  • Floris Kortie
tekst en performance: Floris Kortie
piano: Vera Kooper
theaterspecial 2019-2020

Over Het jaar 250 na Beethoven zei Floris

nederlandsdagblad
Uit het interview, d.d. 31 januari: Volgens Kortie kun je erover twisten welke componist het grootste genie was, maar staat het buiten kijf dat Beethoven de meeste impact heeft gehad op de muziekgeschiedenis. ‘Hij heeft in vrijwel elk genre de boel op z’n kop gezet.’ Lees het gehele artikel hier

Over Het jaar 250 na Beethoven schreef

NRC
**** ‘…oprecht en doortimmerd biografisch muziektheater dat met verve wordt gebracht.’
de Volkskrant
****: 'Het gelaagde pianospel van Vera Kooper sluit goed aan bij Floris Kortie in Het jaar 250 na Beethoven. Zo schetsen [zij] gezamenlijk een vrij compleet beeld van Beethoven als gewone sterveling én als onsterfelijk kunstenaar.'
Scènes
'Hij [Floris] vertelt vlot en weet de aandacht goed vast te houden....over de levensloop én de achterliggende gedachten van de componist...Kooper speelt ondertussen een sonate van Beethoven, die de tekst sferisch ondersteunt, waardoor de woorden nog meer impact krijgen. De pianiste speelt gedurende de hele voorstelling veel sonates en doet dat met een indrukwekkende intensiteit.'

Over Het jaar 250 na Beethoven zei Floris

Spijkers met Koppen
Floris en Vera waren op 25 januari te gast in Spijkers met Koppen op radio 2 om over Het jaar 250 na Beethoven te praten. Luister hier naar het gesprek.
Kunststof radio
Op 16 januari was Floris te gast in Kunststof radio, luister hier naar zijn gesprek met Jellie Brouwer. 
Volgspot
Op woensdag 8 januari j.l. was Floris te gast in Volgspot om over zijn voorstelling Het jaar 250 na Beethoven te praten. Luister hier naar het gesprek, vanaf 0:50".
Trouw
Op 18 januari sprak Floris met Trouw over Het jaar 250 na Beethoven, lees het interview hier.